• پورتلند، آمریکا

پورتلند٬ اولین شهردر ایالت متحده آمریکا است که برنامه ها و قوانین آب و هوایی خود را برای داشتن زمین سبز تغییر داده  و همچنین از نظرحمل و نقل عمومی دارای شهرت است، به‌طوری که ۲۵٪ کارمندان از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و یا خودروی مشترک برای رفتن به محل کار استفاده می کنند.

Portland Portland 1

  • ونکوور، کانادا

ونکوور در تلاش است، تا در سال ۲۰۲۰ بتواند عنوان سبزترین شهر دنیا را به خود اختصاص دهد. این شهر٬ در به کارگیری خلاقانه ازانرژی های طبیعی مشهور است. به عنوان مثال در ونکوور٬ از انرژی خورشیدی برای فشرده سازی زباله ها استفاده می کنند. به کمک این تکنولوژی زباله ها جای کمتری می گیرند و گازهای گلخانه ای کمتری تولید می شود. همچنین ونکوور دارای تعداد زیادی نیروگاه های بهره برداری از منابع تجدید پذیر است، به این معنی که ۹۰٪ انرژی خود را ازطریق این تکنولوژی سبز تامین می کند.

Vancouver 1 Vancouver

  • مالمو، سوئد

مالمو٬ صاحب بزرگترین پارک های انرژی در جهان است و فضاهای سبز زیادی دارد . همچنین دارای روش ها و راه حل های نوینی برای استفاده از فن آوری سبز می باشد. غرب بندرگاه مالمو٬ توسط مولدهای انرژی تجدید پذیر احاطه شده است. از انرژی خورشیدی و باد گرفته تا تولید برق از انرژی حاصل از جریان آب و سوخت های زیستی. حتی مواد به کار رفته در ساخت ساختمان های این شهر نیز، ازمواد سازگار با محیط زیست می باشند.

malmo 1 malmo

  • سن فرانسیسکو، آمریکا

سن فرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده بوده است که درسال ۲۰۰۷ استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع اعلام کرد. این کار باعث شد که سالانه در مصرف ۱۰۰میلیون کیسه پلاستیکی صرفه جویی شود. همچنین در یک برنامه جامع بازیافت، که از سال ۲۰۰۹ آغازشد، توانسته است ۷۷٪ زباله ها را ازهم تفکیک نماید.

San Francisco 1 San Francisco

  • ریکیاویک ،ایسلند

ریکیاویک شهری است که کاملا از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند. این شهر با مولدهای انرژی که از فعالیت های زمین گرمایی(geothermal) برای تولید انرژی پاک بهره می برند٬ احاطه شده است. شهر ریکیاویک طرح هایی دارد که تا سال ۲۰۵۰ بتواند مستقل از سوخت های فسیلی عمل کند. این شهر در حال حاضر برای آب گرم، برق و حرارت از انرژی برق آبی و گرمای زمین استفاده می کند.

Reykjavik 1 Harpa Concert Hall and Conference Centre in Reykjavik

حال سوال این است که شما چه راه هایی را برای شهرخودتان پیشنهاد می دهید؟

بهتر است از خانه خود شروع کنیم تا در آینده، کشور ما بتواند عنوان یکی از سبزترین مکان های دنیا را به خود اختصاص دهد.

 

منبع: greenoptimistic